HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelserne er gældende for Danmark med mindre, at andet er aftalt i forvejen.
Priser
Priserne oplyst på denne hjemmeside er inkl. moms og i danske kroner (DKK). Vi bestræber os på at være fuldt konkurrencedygtige på de vejledende priser og særlige tilbud. Finder du samme vare billigere et andet sted, så er du velkomme til at kontakte os for at høre om vi kan matche det.
Fragtpriser er som udgangspunkt ikke indregnet i varernes priser for de fleste varers vedkommende. Dette fremgår af de specifikke varer.
Disse varer skal afhentes hos os med mindre, at der ved ordreindgivelse eller senere betales for en af vores leveringsformer hvor vi arrangere transporten og samtidig kan kan tilbyde hjælp til indbæring, samling og bortskaffelse af emballage.
Ordreprocedure og betaling
Hvis du ikke handler ved fysisk fremmøde i forretningen
Når du er inde i varen på vores hjemmeside, vælger du dine ønskede varianter i varen (hvis der er flere) og herefter fremsender du din pris- og vareforespørgsel ved at klikke på den grønne knap "Forespørgsel". Inden for 1-2 dage herefter vil du på mail modtage vores svar med prisoplysning eller tilbud. Vælger du at acceptere denne pris fremsender vi på e-mail en ordrebekræftelse eller faktura afhængig af varetypen og/eller leveringstiden. Du er ikek bundet af din forespørgsel, for du endelig har accepteret købet og modtaget en ordrebekræftelse eller faktura.
Standardbetalingsformen er ved bankoverførelse og betalingsfristen vil være angivet.
Du kan også vælge at betale kontant eller med kreditkort ved fremmøde i forretningen, Smedeland 6 i Glostrup. MobilePay op til en individuel beløbsgrænse er også mulig.
Vi igangsætter først den efterfølgende ordreprocedure hos leverandøren/producenten, når den aftalte betaling er modtaget. Udskydelse af betalingen vil medføre udskydelse af leveringstiden.
Produktions- og leveringstider
De fleste møbler fremstilles og hjemtages specifikt til de enkelte ordrer, og der vil derfor under normale omstændigheder være en leveringstid fra leverandøren på typisk 2-10 arbejdsuger til vores lager alt efter produkttypen og leverandøren. Dette er regnet fra ugen efter ordreindgivelse (bekræftelsestidspunkt fra leverandørerne).
Leveringstiden er beregnet ud fra vores erfaring med de enkelte leverandører. Vi tager forbehold for uventede forlængelser i leveringstiden grundet særligt produktions- eller transportmæssige uforudsete forhold hos vores leverandører eller fragtfirmaer samt generelle nationale omstændigheder..
Vi kontakter kunden når varerne er ankommet til vores lager og er klar til afhentning eller videre levering når dette i forvejen er aftalt.
Vi adviserer kunden hvis der skulle opstå større ændringer i leveringstiden.
Bemærk at det oplyste antal leveringsuger er arbejdsuger, så eventuelle ferie- og helligdagsperioder skal lægges til.
Garanti og reklamationsret
Living In Harmony er medlem af brancheforeningen Dansk Detail og er samtidig en yderligere sikkerhed for, at vi følger gældende regler og love.
Du har ifølge forbrugerstyrelsen 2 års reklamationsret ud fra glædende regler.
Afhentning eller levering
Fragtpriser er ikke indregnet i varernes priser. Varerne skal som udgangspunkt afhentes hos os med mindre, at der betales for en af vores leveringsformer - læs nærmere i menupunktet "Afhentning/levering/servicepakker".
Muligheder og betingelser ved levering til kunden
Vi tilbyde særlige servicepakker og ydelser som hjælp til ind- og opbæring, samling, opstilling, kontrol og bortskaffelse af affald og gamle møbler. Dette gælder primært for københavnsområdet, Nordsjælland. Køge Bugt, Roskilde- og Holbækområdet.
SE VORES LEVERINGSMULIGHEDER HER!!
Forhold ved levering
Når vores egen vognmand eller et eksternt fragtfirma leverer varerne skal kunden i forvejen havde sørget for, at der er en eller flere personer til stede (alt efter produkternes størrelse og vægt), som kan stå for indbæring, da vores standard leveringspriser almindeligvis gælder for det der hedder kantstenslevering med én mand på bilen. Han hjælper dog gerne kunden, hvis det er muligt, ved nem og uforhindret indbæring i gadeplan. Bemærk at vi fra arbejdstilsynets side ikke må hjælpe med at løfte varer der vejer mere end 70 kg og i så fald skal kunden selv arrangere håndteringshjælp.
Hvis der ikke er korrekt og nødvendigt mandskab til stede hos kunden bliver varerne sat nærmest muligt hoveddøren eller carport og med kundens underskrift for modtagelse.
Ved køb af en af vores servicepakker er det kundens ansvar at møblerne let og uden besvær kan komme ind i hjemmet og op af trappeopgange m.m. Eventuelle udgifter til ekstra mandskab, leje af lift m.m. betales af kunden og varerne stilles hvor det er muligt for vores folk.
BEMÆRK! Vejer det enkelte produkt/kolli mere end 70 kg. og ikke kan køres direkte ind i huset i gadeplan med sækkevogn eller møbelhund (fx. hvis der er flere end 2 trapper), så skal det altid håndteres af et flyttefirma eller kunden selv - se også ovenfor. Kunden betaler for denne ekstra udgift.
Fragtmanden demontere ikke møbler der leveres samlede.
Er kunden ikke hjemme indenfor aftalt tidsinterval eller vi af anden grund ikke kan komme af med varerne grundet kundens forhold, vil vi kører med dem igen og kunden vil blive faktureret for en ny levering.
Kontrol af møbler ved modtagelse og andre kundeansvar
Uanset om kunden afhenter møblerne eller får dem leveret af os eller en af vores samarbejdspartnere, så er det vigtigt at kunden kontrollere alle kasser/kolli ved modtagelse for eventuelle transportskader udvendig på emballagen, og at antallet stemmer. Finder du en skade på emballagen, skal du omgående i samarbejde med chaufføren pakke varen ud for at finde ud af, om der også er skade på selve varen. Er dette tilfældet skal det skrives på ordren eller følgebrevet og kvitteres af Chaufføren. Når fragtmanden er kørt er ansvaret for varerne under indbæring og håndtering alene kundens.
Konstateres der efterfølgende ved udpakning af de resterende kasser en fejl på et møbel, der ikke er en transportskade, skal dette omgående anmeldes til Living In Harmony på telefon 59 46 66 26 og efterfølgende på e-mail kontakt@living-in-harmony.dk med billeder og beskrivelse af skaden. Fagligt personale kan let se forskel på egentlige produktfejl under garantiordningen og fejl opstået under transport eller efterfølgende håndtering.
Vi henviser endvidere til vores materialebeskrivelser (Se under "Kundeservice & Information") hvad angår naturlige variationer og de almindelige tolerancegrænser i naturmaterialerne, laminater m.v.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos living-in-harmony.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Direktøren for living-in-harmony.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på living-in-harmony.dk er Carsten Elleby.
Som registreret hos living-in-harmony.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter EU-persondataforordningen og henvendelse i forbindelse hermed rettes til living-in-harmony.dk via kontaktformularen
Cookies
På living-in-harmony.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på living-in-harmony.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere living-in-harmony.dk
LÆS MERE OM VORES PERSONDATAPOLITIK HER
Forbehold
Living In Harmony tager forbehold for tastefejl, oplagte prisfejl, udsolgte varer og tekniske fejl på denne hjemmeside.